En una altra classe de COED vàrem treballar a través d'una fotocòpia,
la competència comunicativa i vaig subratllar-ne les idees que em semblaven més importants i són les següents:
Com diu la fotocòpia, aprendre una llengua no és només fer-la servir, adquirir el seu codi o el conjunt de formes lingüístiques sinó que això fa què adquirim una sèrie d'habilitats què orienten i donen pistes sobre com utilitzar aquest codi en les diferents ocasions de comunicació què es produeixen en l'entorn.
Per fer una definició exacte de què és competència comunicativa podriem dir que és:
La capacitat comunicativa d'una persona que engloba tant el coneixement de la llengua com l'habilitat per utilitzar-la i que es configura a partir de l'experiència social, les necessitats les motivacions, i l'acció.
Els components de la competència comunicativa són 4:
1. Competència lingüística/gramatical:
Fa referència al domini del codi lingüístic.
2. Competència sociolingüística:
Fa referència a les regles socioculturals d'ús. És l'habilitat que s'ocupa de la situació comunicativa: la situació dels participants, el propòsit de la interacció, i les normes i convencions de la interacció.
3. Competència discursiva:
Fa referència a l'habilitat de produir i interpretar diferents tipus de discursos en qualsevol gènere, i interpretar i produir textos coherents i cohesionats.
4. Competència estratègica:
Fa referència a l'habilitat d'utilitzar estratègies de comunicació verbal i
no-verbal per millorar l'efectivitat de la comunicació o compensar les interrupcions que poden sorgir.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada