dimecres, 30 de desembre del 2009

DEBATS

Com què en el meu cas, el primer que hem va tocar va ser el debat i això em va produir que patís els meus primers nervis de veritat, comentaré primerament els debats que van ser anteriors al meu i com els vaig veure una mica per sobre i seguidament aprofunditzaré més sobre el meu i el de les meves companyes que van ser:
Laura Hedo, Regina Beltrán, Sandra Pérez, Marta Rodriguez, Anna Merino, Emma Saez, Clara Medina, Alba Orna, Sara Torras i jo.

Els debats van començar el 23 de novembre amb 2 temes, el primer tractava de la INTEGRACIÓ DELS NENS DISCAPACITATS A L'AULA (SI O NO) el qual van desenvolupar d'una manera correcta i encertada per ser el primer grup de tots, semblava molt preparat i això no dóna naturalitat, tots tenien el seu ordre què això es possitiu, es veia molt clar que sabien les preguntes que això no està tan bé però no va estar malament, el control de nervis va ser l'adeqüat i el segon personalment per mi va arribar menys al públic però també va estar bé tot i què massa artificial bastant preparat i el tema que no le dit tractava sobre L'EDUCACIÓ OBLIGATÒRIA FINS ALS 18 ANYS

El dia 30 de novembre començàvem la segona ronda de debats on els temes eren RELIGIÓ A LES ESCOLES (SI O NO) i tot i que no costava seguir-ho potser van llegir massa o parlaven massa lent i com que el meu grup era el següent no em va fer entusiasmar-me de tot ja que els nervis a mida que passàven els minuts anaven en augment.
El meu debat tractava sobre si ELS NENS DE DIFERENTS EDATS HAN DE COMPARTIR UNA MATEIXA AULA i vam fer 10 paperets 5 amb SI i 5 amb NO i a mi hem va tocar defendre el NO que en un principi no hem va agradar perqué sense informar-nos creia realment possitiu que els petits poguessin créixer juntament amb els grans per tenir referents i per escrits que havia llegit anteriorment de Vigotsky i la Zona de desenvolupament proper però un cop ens vam donar els càrregs i vam començar a treballar perquè sortís endavant aquest devat a més jo com a investigadora hem vaig adonar de la poca preparació que tenen els mestres per aconseguir d'una manera òptima que tots el nenes de les diferents edats en una mateixa aula puguin complir els seus objectius perqué es diferent estar amb un grup de nens fent una cosa en comú que ja l'has preparat has pogut pensar possibles problemes o preguntes que els poden sorgir, que no estar en una aula amb un grup igual de gran però amb activitats diferents per desenvolupar cadascú segons el seu procés mental o maduratiu en el que estigui i aquí és quan vaig pensar en Piaget i les seves etapes arribant a la conclusió de que potser es pot intentar un dia o una setmana o fins i tot un més però finalment ens adonaríem que multipliquem el nostre treball com a mestres i a sobre sense estar al 100% amb tots els nens ja que la energia tampoc seria la mateixa amb tant de treball i havent de corregir després tantes activitats tant diverses.
El que més em va fer creure en el NO va ser una enquesta que vaig realitzar a alguns professors tant d'Infantil com de Primària a l'escola on jo treballo per tal de què he donessin el seu punt de vista com a mestres respecte aquest tema i tots hem verificaven el que jo mateixa ja començava a pensar i a creure així que això hem va donar també més seguretat alhora de replicar al SI els seus arguments i no tenir tanta por a estar parlant allà en públic davant de tanta gent "desconeguda" perquè jo mateixa m'havia cregut que els meus arguments èren certers.

Mentre preparàvem el debat entre totes hem va sorgir la idea de què la vestimenta i l'impacte que caussessim al públic seria important així que vaig proposar anar unes de verd i unes altres de vermell per tal de diferenciar encara més la nostra posició sobre el tema i la valoració final que dono del nostre debat és bastant positiva tot i que crec que mai oblidaré com creia que el cor se'm sortiria per la boca quan veia que arribava el meu debut com a oradora.
Personalment,crec que la prova va estar superada i que vam aconseguir captar l'atenció del públic i que estiguéssin motivats en sentir les nostres teories a part de veure els diversos modelets de verd i vermell que portàvem totes.

El 14 de desembre vàrem continuar amb dos debats més el primer ens parava sobre si era positiu o no portar UNIFORMES A LES ESCOLES el qual hem va agradar bastant també i el següent parlava sobre el PLA D'ESCOLA 2.0 què tractava sobre les noves tecnologies a les aules que potser és un tema que tenim tan sentit ja per la classe de TIC que cansava només escolar el tema que tractarien tot i que potser només va ser a mi què odio una mica els ordinadors i totes aquestes modernitazcions. Sóc una mica tradicional jo tot i que sé que no m'ajudarà això en un futur i per aquest motiu i tot i què m'ha costat moltíssim acceptar haver de fer aquesta activitat del blog estic intentant fer-ho el millor possible perquè l'enemic no pugui amb mi.

L'últim debat què hem realitzat a la classe s'anomena EL VEL A LES ESCOLES SI O NO i el valoro bastant positivament perquè tot i que es van notar nervis d'alguns components del grup la interpretació d'en Roc Molina i la seva gràcia habitual a l'hora de parlar i expressar-se o la d'en Rode Pico. Es van ajudar a més per un suport d'una diapositiva darrera la taula on s'expossen els arguments on possava en un costat SI i en l'altre NO i amb això van introduir una mica d'humor cada cop què replicaven el SI o el NO i l'assenyalaven amb la mà a la diapositiva.

En general, aquesta experiència ha sigut bastant satisfactòria per saber el que és estar durant 2minuts i mig, parlant i argumentant davant d'una aula plena de gent mentre saps què a sobre, t'estan valoran però com encara faltava la recitació i l'exposició de territori ens va ajudar a adonar-nos de quins eren els nostres punts fluixos i què hauríem de millorar per la pròxima vegada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada