dimecres, 30 de desembre del 2009

DEBAT LLIGA UNIVERSITÀRIA

Com que aviat començarem a exposar els nostres debats l'Imma ha cregut convenient que veiéssim un exemple d'uns nois universitaris què havíen de defensar les seves idees i arguments havent-nos de fixar en les seves actituds i com s'estructuraven els diferents components del grup, en definitiva havíem d'observar com hauria de ser un bon debat de cara a la nostra actuació al cap d'unes setmanes.

Un cop vàrem acabar de veure el video, l'Imma ens va explicar els aspectes organitzatius del debat com per exemple que els grups havien de ser de 8 a 10 persones formats per 2 equips de 4 o 5 participants els quals havien de repartir-se unes tasques diferents, no podem tots defensar el mateix de la mateixa manera i hem de saber què volem dir, com ho volem dir, per on poden guanyar força en els nostres arguments etc així què el correcte seria que hi haguéssin 3 oradors explicant el nostre punt de vista desde 3 perspectives diferents i els altres 2 serien investigadors ja què s'han de tenir proves o almenys buscar i estar ben informats per donar més pes als arguments dels altres companys què en definitiva defensaran el que els altres demostrarem amb notícies, cites, entrevistes o quelcom que doni suport a la nostra posició. Dins del grup seria possitiu que hi hagués un capità què organitzés la feina i coordinés la planificació del treball alhora què estigués a la güait de com es van desenvolupant totes les parts de cadascún dels participants per tornar a possar ordre, eliminar arguments o incloure un altres que tinguin més ventalls de possibilitats per guanyar-se a l'audiència i superar als opnents.

Per tal de poder superar-nos com a oradors a l'hora de fer el debat i sortir amb seguretat deixant els nervis a la cadira, la majoria de nosaltres, segur que tenim en ment el llibre de Com parlar bé en públic de Francesc Puigpelat i Joana Rubio.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada