dimarts, 29 de desembre del 2009

LES 4 HABILITATS LINGÜISTIQUES

(Llegir_Escriure_Parlar_Escoltar)

El resum del què es va dictar a classe és:

Llegir, escriure parlar i escolar
són les quatre habilitats que un usuari d'una llengua ha de dominar per poder-se comunicar amb eficàcia en totes les situacions possibles.

Vàrem dir que llegir era el procés a través del qual es comprèn un text escrit, llegir és el mateix que comprendre, no és només descodificar.

1. Llegir és un procés actiu perquè qui llegeix a de construir el significat del text.
Llegir és una construcció pròpia que depèn del text i dels recursos que té el lector.

2. Llegir és aconseguir un objectiu. Sempre llegim amb alguna finalitat ja sigui per plaer, per trobar informació per aborriment.. El tipus de lectura què es fa depèn de l'interés i l'objectiu que tinguem

3. Llegir és un procés d'interacció entre qui llegeix i el text. El que llegeix ha de fer-se seu el text i relacionar-ho amb tot allò que ja sap.

4.Llegir és implicar-se en un procés de predicció i inferència continu.
Anomenem inferència a l'habilitat de comprendre alguna part del text gràcies al significat de la resta (al context)


Pel que far a parlar vàrem dir que era expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articular de forma coherent, clara, amb correció i adequació a la situació comunicativa. (DEBATS)

D'escriure vàrem dir que era el procés mitjançant el qual es produeix un text significatiu (amb un ordre i una cohesió)

Escoltar és comprendre un missatge a partir d'engegar tot un procés cognitiu de construcció del significat i d'interpretació d'un missatge pronunciat oralment.

Què demana saber escoltar?

- Un paper actiu i participatiu.
- Respecte per l'emissor i les seves idees.
- Ser objectiu per intentar entendre què ens diu l'altre.
- Un bon oient sap descobrir els objectius i propòsits de l'orador.
- Un bon oyent sap descobrir les idees principals del missatge.
- Sap reaccionar al missatge i parlar quan acaba l'orador.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada