dimarts, 29 de desembre del 2009

Escoltar i Sentir

Una de les primeres activitats de COED, consistia en fer petits grups de 4 o 5 persones i amb un text diferent cada grup, havíem de fer una síntesis del què ens deia el text què en el nostre cas en concret, tractava d'un text del primer capítol d'un llibre anomenat "Lart de saber escoltar" de F.Torralba del 2006 i què s'anomenava ESCOLTAR I SENTIR i la nostra reflexió del text va ser la següent:

Després de llegir-nos el text i posar totes les opinions en comú hem arribat a la conclusió que aquest capítol té quatre idees principals:

En primer lloc, estableix quina és la diferència entre sentir i escoltar.
Explica que escoltar és un acte conscient i intencionat i que en canvi sentir no està regit per la nostra voluntat.

Seguidament destaca que l'escolta ve donada a causa d'un desitg o quelcom què ens interessa i que és necessari que existeixi una dualitat i una voluntat de comprendre a l'hora d'escoltar.

La tercera idea destacada és què sense escolta no hi ha diàleg. és important el diàleg encara que ens poguem trobar frustrats alguna vegada, ja que hi ha coses que no ens agrada escoltar o que no corresponen amb els nostres ideals, llavors creem uan confrontació què fa que ens ajuntem més amb aquelles persones què pensen com nosaltres per no sentir-nos amenaçats o frustrats i no ens adonem que són aquestes diferències i el saber escoltar el que realment ens fa créixer.

Per acabar, esmenta que l'acció educativa ha subestimat el valor de l'escolta donant preferència a l'acte de parlar correctament i no s'ensenya als nens a saber escoltar, raonar,pensar, debatre per després poder decidir.

I ara m'agradaria esmentar una frase que dóna raó a la idea del text què diu d'alguna manera que " si Déu ens va donar una única boca i dos orelles seria per quelcom significatiu "

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada