dimecres, 30 de desembre del 2009

Diferents conceptcions de l'ús de l'ordinador

Metàfora tutoria: l'ordinador com a tutor de l'alumne.


Són aquells programes que fan la funció de tutor. Aquests programes guien a l'alumne en el seu aprenentatge, . Així, l'alumne coneix on falla i on va millor i pot anar repetint exercicis per anar millorant. Un exemple d'aquests programes són els que podem trobar al JClic
Aquest seria un model més aviat tradicional d'ensenyament.

La metàfora tutorial són aquells programes que fan de guia, d'alguna manera fan de tutor, són tipus de programes en els quals l'ordinador és el que pregunta i l'alumne respon, fent-li fer exercicis i activitats i despres l'ordinador diu si ho ha realitzat bé o és malament per tal de que l'alumne pugui adonar-se d'allò que es incorrecte i arreglar-ho.


Metàfora de la construcció: l'ordinador com alumne.

El propi alumne es planteja un problema i a partir de l'assaig i l'error va descobrint diverses formes de solucionar un mateix problema. Un exemple d'aquest tipus de programa seria el de la tortuga. Aquesta va dibuixant una línia per allà on li dius que passi així que si vol dibuixar un quadrat, haurà d'anar indicant a la tortuga amb unes dades cap on ha d'anar girant per aconseguir la figura. Aquest seria un model del tot constructiu.


Metàfora del laboratori: ordinador com a simulador d'experiències.

Són aquells programes amb una sèrie d'activitats en els quals l'alumne aprèn i desenvolupa la seva intel·ligència a partir de l'experimentació. Un exemple d'aquests programes és el Crayon phsysics, on l'alumne ha d'aconseguir fer arribar una pilota fins a una estrella a partir del dibuix de línies i objectes que la facin arribar i cada vegada més és fa més complicat passar de nivell.



Metàfora de la caixa d'eines: ordinador com a eina de treball.

En la metàfora de la caixa d'eines s'entén l'ordinador com a eina de treball.
Són aquells programes que serveixen per pintar, redactar textos, dibuixar, etc. Alguns exemples en relació a aquesta caixa d'eines trobaríem els programes que ja coneixem tots com poden ser el Paint, l'OpenOffice o el Word, etc. i gràcies a les possibilitats d'aquestes aplicacions podem: esborrar, desfer, canviar les propietats dels objectes,etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada